Livet är en dans på rosor, men en dans med svåra steg. Jag har aldrig varit särskilt bra på att dansa, men nu ska jag lära mig alla steg, så jag kan dansa livet ut!



onsdag 16 juni 2010

Back Again

Nu är jag tillbaka, jag kommer nu börja uppdatera dagligen. Behöver komma framåt nu och då behövs bloggen. Helgen har varit förjävlig och mina krafter är helt slut. Träffade terapueten idag och hon bestämde åt mig att jag skulle avboka ALLT. Vilket jag nu gjort, ställt in ridningen, hästen tar en i stallet hand om och min kompis som skulle kommit upp i morgon kommer inte. Det är lugn och ro som gäller nu. PUNKT. Måste kunna säga NEJ och sluta låta mig utnyttjas. Maten går inge bra och jag har mycket att äta igen, min energi är totalt bortblåst och jag befarar att jag halkat ner ganska så rejält. Det måste bli en ändring på detta nu.

Dagen inleddes av pannkakor till frukost (ÅNGEST) med sylt och lite laktosfriglass som blev över efter igår. Lunchen blev thailändskgryta med ris. Ångesten skriker; NEJ, du blir fet. Men jag viker inte undan för henne nu. Hon har bestämt alldeles för mycket nu i helgen och från att ha ätit 5 mål om dagen har jag knappt ätit 3, vilket genererar i att det är tufft att äta 5 mål nu igen, blir lätt så att man "struntar" i det. Men men, denna helg som varit får inte komma igen, för då kommer jag inte ha sådan tur som jag haft nu......well well. Kom igen nu Madde!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar