Livet är en dans på rosor, men en dans med svåra steg. Jag har aldrig varit särskilt bra på att dansa, men nu ska jag lära mig alla steg, så jag kan dansa livet ut!



fredag 18 juni 2010

Fredag

Gårdagen var helt okej, hade ganska mycket ångest, men lyckades styra över tankarna. För att inte ge vika för ångesten planerade jag noggrant alla mål kommande dagarna tillsammans med boyi. Det är så lätt att ge vika och äta "det som äs tycker är ok". Nu är allt planerat och även utmaningar, får inte vika av från schemat. Vaknade skapligt i morse av att hundarna villa ut, kunde inte somna om och nu sitter jag här framför datorn, mätt och belåten! Ska träffa en kompis kl 10 på en fika. Ska bli mysigt, även om det är lite jobbigt. Hon är grymt smal, har kanske inte direkt äs, men något är det. Alltid jobbigt att umgås med sådana som ej ser problemet och vill bli friska. Det är ganska triggande. Well, jag måste ju kunna styra mina impulser och tankar, lever trots allt i en ätstörd värld och det får inte hindra mig ifrån att bli frisk och lycklig.

Annars har dagen inte mycket mer att bjuda på, kanske drar iväg en sväng till gymet, och stallet för att kolla till hästen. Är lite nervös inför antagningen i höst, det är så ovisst eftersom det är ett nytt betygsystem. Har ingen aning om vad nivån ligger nu i höst, vill liksom veta vad jag har framför mig, vad jag ska sträva efter. I höst flyttar vi till en större lägenhet också, vilket ska bli skönt, den har både diskmaskin och tvättmaskin. Yes, slippa ha halvsmutsiga glas eftersom sambon är kass på att diska, yes, slippa springa ner i källan för att tvätta och slåss om tvättider. Det är mycket som sker i höst, men jag försöker att fokusera på nuet, för det är just nuet som lägger grund till hur framtiden ser ut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar