Livet är en dans på rosor, men en dans med svåra steg. Jag har aldrig varit särskilt bra på att dansa, men nu ska jag lära mig alla steg, så jag kan dansa livet ut!



måndag 7 juni 2010

Svar på kommentar!

Har just hittat din blogg, tänkte höra lite om hur du äter, har du ett schema du följer eller äter du är sugen på och känner för? Försöker du gå upp i vikt eller hålla en vikt?

Fick en bra kommentar som jag svarar på i bloggen! Jag försöker äta en varierad kost, efter kostcirkeln, har inget matschema mer än det jag fick hos Gisela. Visst äter jag det jag är sugen på, men inte alltid, har vi tex planerat att käka lasange, så kan jag inte precis innan säga; Jag vill ha en sallad istället, för det är jag sugen på! För då är det min anorexi som talar och inte min kropp. Men om jag ska äta te x kött, så kan jag tänka; hmm, vill jag ha pasta, ris eller potatis till? Då får suget i kroppen bestämma. Dock följer jag tider som vi fick på dagvården; dvs Frukost, Lunch, Mellis, Middag och Kvällsmål. Dessa följer jag slaviskt och är noggrann med. Eftersom jag tränar, så äter jag ganska mycket till mellanmål och kvällsmål, typ lika mycket som till frukost! Det där med vikten har jag svårt att svara på, för jag vet inte om jag måste gå upp, enligt min äs psykolog på avdelningen så kan jag ligga på ett BMI på 17, men enligt andra så måste man upp till normalvikt. Visst, egentligen strävar jag efter att GÅ UPP i vikt eftersom jag vill bygga en massa muskler, så rent generellt, så ja, vill gå upp i vikt. Tack för dina frågor! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar