Livet är en dans på rosor, men en dans med svåra steg. Jag har aldrig varit särskilt bra på att dansa, men nu ska jag lära mig alla steg, så jag kan dansa livet ut!



onsdag 9 juni 2010

Tjejklassiker

Då är det bestämt! Jag och en av mina bästa kompisar skall göra tjejklassikern ihop! Wiiihhoooo! Haha, gud vad har jag gett mig in på? Fast är redan nu ganska redo för den, kanske borde simma lite mer och trampa på cykel. Tjejklassikern består av 100 km cykel (Lilla Vätternrundan), 10 km löpning, Tjejvasan på 3 mil och Vansbrosimmet 1 km. Hoppas nu att det blir snö i år igen, så man kan träna lite längdskidåkning. (Eftersom min kompis aldrig åkt skidor, haha) Vi gör detta mest på skoj, tillsammans, vi har vissa styrkor och svagheter, men vi kommer gå i mål tillsammans. Jag blir så glad över att ha lite mål, som är jag utan problem kan leva upp till. Eller problem och problem, bryter jag benet blir det jävligt svårt, men ni förstår nog vad jag menar. Först trodde jag att vi skulle vara tvungna att cykla 30 mil, men det är "bara" 10 mil. Då kanske man kan ta kärringcykeln trots allt? Hehe :P

Pojkvän ligger som "vanligt" och sover, medan jag är uppe med tuppen. Vädret är super och jag är på strålande humör. Nu gäller det bara att hålla skenet uppe dagen ut! Snart ska jag skrämma upp pojkvän och sedan bär det av mot ikea, där blir det också lunch. Utmaning. Hoppas dem har något som är laktosfritt. Ikväll kommer mammi hit till storstaden och i morgon skall vi till veterinären med totton. Hoppas nu att allt är bra så hon kan släppas på bete nästa vecka. Det är hon värd! I eftermiddag blir det en tur i skogen med träningskorna och sedan ridning. Härligt!! Åh, nu jävlar ska jag bli frisk, hör ni det! Farväl ångest, välkommen lustkänslor. Jag skall leva livet, idag är en bra dag att börja med det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar