Livet är en dans på rosor, men en dans med svåra steg. Jag har aldrig varit särskilt bra på att dansa, men nu ska jag lära mig alla steg, så jag kan dansa livet ut!



tisdag 8 juni 2010

Jag skall bara....^^

Det spelar ingen roll hur mycket jag än planerar och förbereder mig, jag paralyseras ändå av stress och ångest när dagen D närmar sig. Min önskan är att kunna få vakna upp, utan en sten i bröstet, utan att känna mig stressad av dagens måsten. Tiden rusar iväg varje dag och när dagen är slut, känns det som att jag inte gjort någonting av det jag skulle göra. Dock är det ju jag som fördelar min tid, disponerar min dag och tackar ja till alla måsten. Det är därför bara JAG som kan förändra detta, men frågan är hur? Vissa saker MÅSTE jag göra, oavsett om jag egentligen inte vill. Te x betala räkningar, duscha, äta, sova och ringa olika samtal mm. Dessa är det bara att göra, det handlar ju om att bli vuxen. Andra saker, så som att vara social, ha fritidsaktiviteter och träna, är sådant som jag VILL göra, men inte orkar, detta genererar i att dessa faller över på "måste" listan istället och då blir allt helt plötsligt ännu tyngre. Hur ska jag då orka mer? För det är oftast på det mentala stadiet som jag inte orkar, tror jag. Visst, ibland är det fysiskt, men mestadels triggar jag upp mig själv till den grad att jag är slut när jag väl ska göra någonting. Som nu till exempel, ska till terapueten kl 15.00, och har kollat på klockan 1 gång var tiondeminut sedan jag vaknade. För att INTE missa det eller få bråttom, mitt sätt att förebygga stress skapar stress.

Nåja, annars har dagen varit ok. Jag har inte gjort mycket och pojkvän lagade en god lunch bestående på kokt torsk och potatis till mig. Nu sitter jag med en kopp te och försöker varva ner mig själv. Läsa bloggar brukar hjälpa, men ibland så kan jag inte ens koncentrera mig på dessa och då blir jag desperat, måste avleda tankarna. Jag längtar så till nästa vecka, för då börjar sommarlovet på riktigt för mig. De flesta "måsten" är avklarade och jag får lite tid att pusta ut, även om jag är expert på fylla mina dagar med dessa ändå =/. Nej nu ska jag ta en dusch och sedan byta om, ska vara borta om en timme! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar