Livet är en dans på rosor, men en dans med svåra steg. Jag har aldrig varit särskilt bra på att dansa, men nu ska jag lära mig alla steg, så jag kan dansa livet ut!



måndag 24 maj 2010

Äta gör man, annars dör man!

Det har varit en utmanande dag för mig idag. Jag har försökt att följa "mitt nya liv" och inte PLANERA, utan bara göra. Det var jobbigt, men vet ni? Jag har lyckats få mer gjort än någonsin tidigare, varit riktigt produktiv, utan att planera det! Har inte heller haft någon ångest över "berget" av måsten framför mig, utan successivt bara tagit allt som så det kommer. Likaså när det kommer till maten. Jag äter varje måltid, UTAN att planera nästkommande. Tror jag ätit mer idag än vad jag gjort någonsin tidigare. Middagen bokstavligen slank igenom, av enbart hunger, tror jag åt pasta för ett helt fotbollslag *skratt*. Visst kommer tankarna krypande, men jag försöker att hantera dessa logiskt och konstruktivt.

I morgon ska jag träffa min terapuet, men skall försöka ändra på den tiden, för jag och min kompis har andra planer, det är nämligen premiär på ett ställe och vi måste köa i god tid! Så det blir TIDIG morgon imorgon, kommer gå upp vid kl 6. Fast jag ska inte klaga, min älskling ska gå upp vid fyra för att åka på praktik en bra bit bort. ( Jag ska springa milen i morgon nämligen och sedan åka till stallet och ta hand om bebis). Sedan blir det att köpa snacks och plocka fram kortleken, för att slå ihjäl några timmars köande. Å andra sidan har jag och min kompis inga problem med att slå ihjäl timmar, det blir sällan tyst mellan oss. Nåja, nu ska jag fortsätta läsa runt bland bloggarna!

1 kommentar:

  1. TACK snälla du för din kommentar! Det känns så himla skönt att höra att skillanden märks både på utsidan och insidan. Så himla fint av dig, tack, återigen tack!
    Kramar!

    SvaraRadera