Livet är en dans på rosor, men en dans med svåra steg. Jag har aldrig varit särskilt bra på att dansa, men nu ska jag lära mig alla steg, så jag kan dansa livet ut!



tisdag 18 maj 2010

Solig dag!

Det gick bra hos terpauten. Ibland känns det som att jag är för "frisk" för att fortsätta gå till henne. Är rädd för att hon ska säga "du behöver nog inte mig mer". För jag känner en enorm trygghet av att ha henne vid min sida. Efter sommaren är målet att klara mig själv och redan nu känns det skrämmande. Jag ska börja skriva upp mina känslor när allt blir jobbigt, för jag bygger upp en sköld, vilket gör att jag inte kan känna efter i efterhand, då det gör för ont. Detta för att skydda mig och orka fortsätta, men vill så innerligt kunna sätta ord på mina känslor, för att slå igenom på riktigt. Efter mötet stack jag ner till stan för att inhandla nytt proteinpulver, fick bli en Multipower formula 80 med smak av yoghurt/blåbär. Hoppas denna smakar bättre än den förra!

Väl när jag kom hem gick luften ur mig, kände mig ledsen, ångestfylld och förvirrad. Det är inte lätt att hela tiden motivera sig att orka fortsätta kämpa mot äsmonstret. Det sker så mycket, som jag varken kan ta med min terapuet eller här på bloggen. Jag vill inte ägna mina dyrbara ord till min ätstörning, inte slösa min tankeverksamhet åt att beskriva hur jag tänker och känner, allt jag vill är att blicka framåt, bli frisk på riktigt. Därav tänker jag lämna så lite plats som möjligt åt min ätstörning. Jag vill, jag kan och jag ska!!

Efter att ha stoppat i mig mellanmål så gnällde min hund på mig, hon ville ut. Vädret kan man ju inte klaga på, så satte på mig ett par shorts och ett linne och drog ut och jogga lite med hunden i solen. SÅÅ skönt! Dock får jag ont i magen, så kunde bara hålla på i några km tills jag var tvungen att gå. Min hund var helt slut, det är ju så varmt! (Inte för att man ska klaga!). Visst, jag skulle ta det lugnt idag, men det har jag också gjort. Lite jogging i solen fick mig på riktigt gott humör! Snart ska jag möta upp min älskade pojkvän på stan för en middag i kvällsolen! Vi ska mysa och rå om varandra lite! Vem vet, kanske blir det en glass också! I morgon kommer mammi på besök för vi ska med hästen till veterinären på torsdag! Det skall bli kul att få bli ompysslad av mamma lite!

Nej nu ska jag sätta på mig mina converse och dra ner på stan! Hunden skall självfallet med också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar