Livet är en dans på rosor, men en dans med svåra steg. Jag har aldrig varit särskilt bra på att dansa, men nu ska jag lära mig alla steg, så jag kan dansa livet ut!



måndag 17 maj 2010

Sluta aldrig att Ge upp!


Jag VIL, Jag KAN och Jag SKA!! Dessa ord går som ett heligt mantra i mitt huvud. Stunder då luften går ur mig, orken försvinner och tankarna tar över, stannar jag upp och repeterar dessa ord för mig själv. Det sitter i huvudet, det är tankarna som måste förändras, likt ett bråkigt barn gäller det att aldrig ge upp, hur underlägsen man än känner sig. Var steget före, det är lättare att vinna en strid om man är förberedd. Din största fiende är du själv, så var smart när du slår till, din fiende tänker som dig!

Jag kör hårt med mig själv. I och med att jag är en "perfektionist" så blir mitt liv väldigt kravfullt och inrutat. Det måste jag ändra, spontanitet är a och o, MEN, inte när det kommer till min ätstörning. Jag ser till att planeringen följs. Frukost-lunch-middag planeras i förväg. I minsta detalj och den planeras med min sambo, för att inte "fuska" med planeringen. Hoppar jag te x en macka, så måste jag äta den nästa mål. Blir det fel med tider och jag äter middag kl 20, så måste jag ändå äta kvällsmål kl 22. Det finns inga "men". Ingen tvekan. Det gör mig trygg, för då har jag inget "val". Likaså min träning, ALDRIG mer, utan bara mindre. Hellre välja bort än välja till när det kommer till aktiviteter. Maten tvärtom, hellre välja till än välja bort.

Lyssna på kroppen, den talar ditt själsspråk och vet vad DU behöver. Knoppen har inte den visheten som kroppen har. Allt skall göras kroppsvänligt. Din kropp är din bästa vän, såra den aldrig medvetet och svik aldrig ett förtroende. Av en riktig vän blir man alltid förlåten, så sviker du din kropp, ta bara nya tag, erkänn och be om ursäkt och sedan blicka framåt. Din vän förstår, den känner dig och dess famn är alltid öppen för dig. Döm inte heller din vän, dess utseende spelar väl ingen roll så länge den står vid din sida?! Samarbeta med din vän, tillsammans blir ni ett oslagbart team! Framförallt, GE ALDRIG UPP, sann vänskap är värd att kämpa för!!

1 kommentar: