Livet är en dans på rosor, men en dans med svåra steg. Jag har aldrig varit särskilt bra på att dansa, men nu ska jag lära mig alla steg, så jag kan dansa livet ut!



torsdag 20 maj 2010

Helt slut

Denna dag har verkligen gått fort. Är helt slut. Det gick bra hos veterinären, allt går åt rätt håll! =) Dock har hela dagen i princip spenderats med hästen, vilket iof är kul, men jag har knappt hunnit med något annat. Inte hunnit vila, ätit eller slappnat av. Direkt efter v varit hos veterinären var det hem och byta om för att gå till gruppterapin. Den varade i hela två timmar och det var intressant, men jag var så trött. Min kropp hade bara totalt fått i sig 3 smörgåsar och det är på tok för lite. Hann inte ens ta något innan terapin, eftersom vi var sena. Väl hemma lagade jag mat och det var så gott att äta. Har dock nu en hel del ångest, eftersom jag åt för fort och "för mycket" (tillskillnad från vad jag är van vid). Extrem mättnadskänsla är något jag fortfarande har svårt för och ger upphov till ångest. Det är fel och jag tänker inte göra något åt det, men det är i dessa lägen som jag inser hur noggrann jag måste vara med mina måltider. Att inte äta på 6 timmar går inte just nu....

Klockan åtta kommer en kompis och vi ska ut på en promenad i kvällssolen. Det skall bli mysigt, sådant skingrar tankarna. (Det var INTE jag som föreslog promenaden). Annars blir det mest att ta det lugnt, morgondagen är redan fullplanerad, som vanligt. Ska mocka hagen, tvätta hästen, träna och börja packa ner saker i flyttkartonger. SUCK. Jag får aldrig ta det lugnt. Gäller att vara effektiv. För att "få lugn och ro" ska jag planera morgondagen.

06.30 Crosstrainer 7 km
07.15 frukost
08.00 Åka till stallet
11.30 Body Pump
12.30 Lunch
13.30 Träffa en vän på stan för att kolla på klänningar till bröllop.
17.00 Träna styrka ben. Middag
18.00 köpa flyttkartonger (om jag inte får min sambo att göra det).
20.00 kväll....

GAAAH. =/

Gah, ingen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar