Livet är en dans på rosor, men en dans med svåra steg. Jag har aldrig varit särskilt bra på att dansa, men nu ska jag lära mig alla steg, så jag kan dansa livet ut!



måndag 17 maj 2010

Klippning

Var hos frisören idag! Kan säga att det var behövligt, fick klippa hela 8 cm för att mitt hår var så slitet. Nu ser mitt hår snyggt och fräscht ut igen! 550 kr gick kalaset på, men efetrsom jag inte klippt mig på ca 7 månader, får jag väl säga att det var värt det! Solen skiner och det är suuuper varmt! I morse tog jag en 70 min lång powerwalk med hunden och det var riktigt skönt, dock hade jag satt på mig alldeles för mycket kläder, så blev väldigt svettig.

Nu ska jag och min bästa kompis ta oss till gymet, idag blir det styrka överkropp. Förut gillade jag INTE att träna överkropp, utan jag tränade mestadels benen, nu är det snarare tvärtom. Mina knän är lite små sköppliga, så jag får lätt ont. Min kompis ska köra kondition, men det hoppar jag helt idag! Promenaden i sig får räcka! Ikväll ska jag även rida och sedan ta hand om min häst, så det är lika bra att spara på krafterna! Har lite smått panik över hösten, måste hitta en stallplats så nära kungsholmen som möjligt, men det är skit dyrt och svårt att hitta lediga boxplatser. Detta hänger över mig och jag måste börja ta tag i det igen. Nu på torsdag ska vi även till veterinären och då avgörs det om min häst skall opereras eller ej...

I morgon skall jag träffa min terapuet, vilket känns behövligt, nu var det ca 2 veckor sedan jag träffade henne och det är längsta uppehållet jag haft på över 1 år nu. Dock har jag klarat det mesta själv, men mina tankar jävlas med mig, så vill få hjälp att hantera dessa tankar. Det är riktigt svårt med maten nu, jag får ångest efter varje måltid, men jag försöker att blicka framåt och ej lyssna på min demon. Vissa stunder vill jag inget mer än att bli frisk, medan andra stunder så vill jag gå ner i vikt och blir så smal, så smal. Bort med dem sjuka tankarna, fram med de friska. Jag vill leva livet, inte förlora det!

1 kommentar: