Livet är en dans på rosor, men en dans med svåra steg. Jag har aldrig varit särskilt bra på att dansa, men nu ska jag lära mig alla steg, så jag kan dansa livet ut!



söndag 23 maj 2010

Genomgång hos Gisela

Var hos Gisela igår, mycket bra samtal och jag känner mig mer peppad efter varje gång jag är där! Vi pratar mycket om hur viktigt det är att äta kolisar och att det inte är något att vara "rädd" för. För varför ska man vara rädd mot sin viktigaste basföda? Jag älskar ju egentligen pasta, ris och bröd! Det är bara min förbannade ätstörning som fått för sig att det skulle få mig att gå upp i vikt. Sedan propageras det ju ute i samhället om alla olika kolhydratfattiga dieter, så det är svårt att gå emot den "socialströmen". Dock har jag NU börjat inse hur gott dessa kolisar gör mig, jag orkar mer, är piggare, "smartare" och har tid att tänka på annat än mat! Medier har ingen aning om hur allt rent näringsmässigt, påverkar kroppen. Rent logiskt: Om jag har problem med en bil går jag väl inte till veterinären med den?

Gisela tror även att jag kan vara laktosintolerant, har vissa symptom som tyder på det. Så nu blir det att äta laktosfritt i tre dagar, för att se om min kropp förändras något. Jag ska skriva en "bajsdagbok" *skratt*. Intressant. Vill ju inte vara laktosintolerant (vem vill egentligen det?), så hoppas ju att jag inte märker någon skillnad. Ska även nu öka på min frukost ännu mer och likaså mina middagar! Gisela är så grymt bra, hon gör mig logisk och motiverad! Lyssna på kroppen och ej på järnspökena!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar