Livet är en dans på rosor, men en dans med svåra steg. Jag har aldrig varit särskilt bra på att dansa, men nu ska jag lära mig alla steg, så jag kan dansa livet ut!



onsdag 19 maj 2010

Solig Onsdag

Det blidde ingen bodypump. Jag råkade somna och vaknad en kvart innan det började. Kände inte alls för att träna, så då gjorde jag inte det! Även om jag kände " jag måste", ignorerade jag det och gick till affären och köpte lunch! Sedan fick det bli en promenad i solen med min älskade hund! Det var så mysigt och när Takida spelade in mina hörlurar blev jag nästan tårögd! Vad lyckligt lottad jag är! Har en världens finaste hund, en underbar sambo och goa vänner. Det är dags att börja uppskatta allt det fina man har, istället för att gräma sig över det man aldrig kommer få.

Solen gör nog alla gott, för humöret blir på topp och man vågar njuta lite extra av tillvaron. Visst, jag kände mig stor och fet i mina shorts och mitt linne där under promenaden, men lyckades få bort dessa tankar! Jag vet ju att det "bara" sitter i mitt huvud, det finns ingen som helst sanning i det hela! Så istället för att lägga fokus på min kropp, lät jag tankarna vandra vidare till framtida mål och drömmar jag har. Försökte insupa det goda i livet och jag lyckades! Just nu sitter jag och smaskar i mig två kiwisar! Gott! Snart kommer min kompis och vi ska dra iväg till gymet. Styrka ö.k står på schemat! Aj aj ;) hehe...Ha det så gott så länge!

1 kommentar:

  1. Du verkar ha blivit riktig lycklig, det går verkligen framåt!

    Jag är glad för din skull :)

    SvaraRadera