Livet är en dans på rosor, men en dans med svåra steg. Jag har aldrig varit särskilt bra på att dansa, men nu ska jag lära mig alla steg, så jag kan dansa livet ut!



tisdag 18 maj 2010

Tillåta mig själv att ta det lugnt!

Jag är sämst på att slappna av och vara still. Dagar som inte är "fullspäckade" med olika aktiviteter passar jag på att fylla med en massa "måsten" ändå. Det gör att jag aldrig får känna att jag "vilar", utan alltid är jag på språng. Även om det mesta ibland sker psykiskt, alltså kroppen vilar, men hjärnan är i full gång. Idag ska vara en "lugn" dag, men den är redan fylld med en massa "to do". Tog stallet nu på morgonen, så det är avklarat, klockan två ska jag till teraputen och innan dess ska jag lämna tillbaka böcker på biblioteket. Efter teraputen ska jag cykla och köpa proteinpulver och till apoteket. Känner mig redan stressad, hatar att ha saker att göra, samtidigt som jag är beroende av det. Ser alltid till att ha saker att göra och fylla mina dagar. Troligen flyr jag från något, men kan inte lista ut från vad?!

Lägenheten ser ut som skit och jag måste verkligen städa den, men jag orkar inte. Hatar när mitt hem är ostrukturerat, men ändå är det mestadels det är. Funderar på att skita i att städa till ikväll då mannen kommer hem. Måste också åka och köpa flyttkartonger så jag kan börja packa ner prylar till visningen, det är ett tag kvar, men som sagt, jag hatar att ha saker att göra vill ha det gjort snabbt. Har även inga aning om vad jag ska äta till lunch. Inget är färdigt och jag pallar inte att laga något, vilket jag nu måste. Tror det får bli något enkelt, typ sallad med bönor, ris, kyckling och keso. Dagens ilandsproblem, har hur mycket mat som helst i frysen, men är inte "sugen" på något...suck.

Nej nu ska jag ta och vila en stund, I need it. Kram så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar